משה כהן, עובד של חברת החשמל בזמן סופת השלגים בשנת 2013 (צילומים: יעל בהרי חברת החשמל)
משה כהן, עובד של חברת החשמל בזמן סופת השלגים בשנת 2013 (צילומים: יעל בהרי חברת החשמל)

מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל ל"כל העיר": "בימי סערה אנחנו מתגברים את הכוחות בעיר"

בשיחה עם "כל העיר" מתאר משה כהן, מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל, את ההיערכות לימים הסוערים ומתייחס גם לסופת דצמבר 2013, שהותירה אלפי בתי אב מנותקים מחשמל

פורסם בתאריך: 8.1.20 08:13

החורף של שנת 2013 עדיין צרוב בתודעה של רבים מתושבי ירושלים. חודש דצמבר היה הסוער מכולם. החל מה-11.12.2013 הכתה סערה קשה בכל הארץ, בשיאה ירדה בירושלים כמות גדולה של שלג (כחצי מטר). השלג הכבד הוביל לחסימת צירים, שכונות שלמות ויישובים רבים סביב ירושלים היו נצורים ללא יכולת לצאת מהבתים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הטראומה הגדולה היתה ונותרה בקרב אלפי בת אב בירושלים וביישובי הסביבה אשר נותקו מחשמל ברגעי השיא של הסערה, ונותרו מנותקים במשך שעות ארוכות וביישובים מסוימים אף מספר ימים, מבלי שקיבלו טיפול של חשמלאי.

הסערה הזו והטראומה שהיא גרמה נצרבה היטב גם בתודעה של אנשי חברת החשמל במחוז ירושלים. בשיחה עם "כל העיר" מספר משה כהן, מנהל מחוז ירושלים בחברת החשמל, על ההכנות לחורף הקרוב תוך שהוא מזכיר את הסערה ההיא: "אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם גורמים בעיריית ירושלים, בפיקוד העורף וברווחה כדי שאם יהיה אירוע כמו זה של דצמבר 2013 אנחנו נהיה ערוכים ומתואמים בכל הרמות".

כהן ממשיך ומציין כי "יש לנו כמה וכמה מעגלים שבהם אנחנו פועלים – ההכנות המוקדמות במישור הפיזי: אנחנו מבצעים גיזומים מסיבים של עצים ליד עמודי וחוטי חשמל, מבצעים חיזוק של הרשתות, עורכים ניתוח אירועים מהשנה שעברה ומזהים נקודות חולשה במערכת לאורך זמן ומטפלים בהן. בנוסף, אנחנו מציידים את עצמנו במלאי גדול של אביזרי רשת ובכך אנחנו ערוכים לכל מקרה".

ההכנות, כך לדברי כהן, עוברות בצורה חלקה ורמת המוכנות של חברת החשמל היא גבוה. רק בחודש האחרון שני אירועי מזג אוויר משמעותיים – בסוף חג חנוכה ובסופ"ש האחרון – וברוך השם עמדנו בציפיות וסיפקנו חשמל אמין וזמין לכל אזור ירושלים. בכל פעם יש תחזית לאירוע גשם משמעותי אנחנו מבצעים סקר של מקומות פתוחים שבהם עבדנו ומוודאים שאין סכנה בטיחותית, בימי סערה אנחנו מתגברים את הכוחות בחברת החשמל בירושלים באופן ניכר ומאורגנים לתת מענה מיידי לכל אירוע 24/7".

החורף, בעיקר הימים הסוערים שבו, הוא הזמן שבו צריכת החשמל היא הגבוהה ביותר בשנה. כהן מספר כי "אנחנו בדרך הבטוחה לשבור את שיא הביקושים. חשוב להבין, בשנת 2018 נקבע שיא ביקושים אבל הוא נשבר בשנת 2019 עם עלייה של 18 אחוז בביקושים לצריכת החשמל (1,794). העלייה ברמת הביקושים, כך אני מאמין, נובעת בעיקר מרמות הקור ופחות מהגדילה במספר התושבים, שגם זה כמובן משפיע".


עובד של חברת החשמל בזמן סופת השלגים בשנת 2013 (צילום: חברת החשמל)

עובד של חברת החשמל בזמן סופת השלגים בשנת 2013 (צילום: חברת החשמל)



איך אתם נערכים לאירועי קיצון במזג האוויר?

"חשוב לומר קודם כל שלא כל אירוע דומה למשנהו. ההיערכות שלנו עובדת לפי התחזית – יש לנו גל ראשון שיושב במשלט ואנחנו מתגברים את מספר העובדים בכ-25-20 אחוזים ואפילו למעלה מכך. אחר כך ישנו את הגל השני – הכוננים שנמצאים בבית וערוכים לטפל בקריאות. בנוסף, ישנו את הגל השלישי – תגבור מסיבי של עובדים ממחוזות אחרים בארץ כמו שהיה בשנת 2013".

על רקע הפרסומים על כך שבאסון המעלית בתל אביב, שבו כידוע מצאו את מותם דין שושני ז"ל וסתיו הררי ז"ל, חל עומס יתר על המוקד הטלפוני של כיבוי אש, בחברת החשמל מדגישים כי "כשיש צפי לסערה או למזג אוויר חריג אנחנו מתגברים מראש את מספר המוקדנים ונותני השירות. בנוסף, יש אמצעי תקשורת נוספים שבהם אפשר להשיג אותנו – אפליקציה, אתר וצ'טים. כשמישהו לא משיג אותנו ב-103 הוא יודע שהוא יכול לפנות בפלטפורמות האחרות".

עוד מציינים בחברת החשמל כי "יש תיאום מלא בין כל גורמי ההצלה בירושלים. כך למשל, באירועי שלג יש נציג בכיר מטעם חברת החשמל בחפ"ק העירוני על מנת לכסות את האירועים בעזרת עיריית ירושלים, וככל שהאירוע חמור יותר אנחנו מקבלים תיגבור של ניידות משטרה לגיבוי הצוותים שמפנים את הדרך ועוד".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר