המרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרכז הרפואי הרצוג)
המרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרכז הרפואי הרצוג)

במרכז הרפואי הרצוג נערכים: "מכינים מחלקות הנשמה לחולי קורונה"

ל"כל העיר" נודע כי בימים אלה מקימים במרתף של המרכז הרפואי הרצוג שבגבעת שאול מחלקה לחולי קורונה, כחלק מהיערכות לעלייה בתחלואה. מנכ"ל הרצוג ד"ר יחזקאל קן: "ברגע שיהיה צורך לקליטת חולי קורונה - אנחנו נקבל אותם"

פורסם בתאריך: 5.4.20 19:15

כ-200 מכונות הנשמה ישנן במרכז הרפואי הרצוג בגבעת שאול, כמעט כולן בשימוש. בעקבות הזינוק במספר חולי הקורונה ברחבי הארץ נערכים בהרצוג, שבו מאושפזים בין השאר קשישים וילדים מונשמים, בתיאום עם משרד הבריאות, לפתוח במידת הצורך מחלקות הנשמה לחולי קורונה. המתחם לחולי קורונה בהרצוג ייפתח רק אם תהיה החרפה נוספת בתחלואה, והוא יפעל, כך נודע ל"כל העיר", במרתף המרכז הרפואי. בימים אלה מכינים את שטח המרתף לקליטת חולים במידת הצורך.

"אנחנו מכינים מחלקות הנשמה שתהיינה ייעודיות לחולי קורונה", מספר בשיחה עם "כל העיר" מנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג ד"ר יחזקאל קן, "זו חלק מההיערכות שלנו. ברגע שיהיה צורך לקליטת חולי קורונה – אנחנו נקבל אותם. אני רוצה לעשות זאת בצורה מתוכננת על מנת למנוע התפשטות בתוך המחלקות האחרות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ד"ר יחזקאל קן, מנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרכז הרפואי הרצוג)

ד"ר יחזקאל קן, מנכ"ל המרכז הרפואי הרצוג (צילום: המרכז הרפואי הרצוג)


ד"ר קן מבהיר כי כמעט ולא קיימות מכונות הנשמה פנויות בבית החולים, ואלו שכן, לא בטוח שיתאימו לחולי הקורונה. מדובר במכונות הנשמה שמשרתות כיום ילדים עם בעיות רפואיות שונות, שזקוקים להם וקשישים מונשמים. מנהל בית החולים מציין כי הם ערוכים לקבל מכונות הנשמה חדשות ממשרד הבריאות.

כמו כן, במרכז הרפואי הרצוג מספרים ל"כל העיר" כי בימים האחרונים הם קלטו מונשמים, לא חולים בקורונה, מהדסה ומשערי צדק על מנת לפנות מקום בבתי החולים הירושלמיים למונשמי קורונה. למעשה, במרכז הרפואי הרצוג ישנם כ-330 מאושפזים במחלקות שונות – שיקום, הנשמה כרונית גם לילדים, פנימיות-גריאטריות ופסיכיאטריה.

"נכון לרגע זה בית החולים לא קולט בכלל באופן ישיר חולי קורונה", מציין ד"ר קן. "הם מאושפזים בבתי החולים הכלליים הדסה ושערי צדק, לא קיבלנו פנייה לקלוט חולים. אך, מאחר ואנחנו בית חולים שמתמחה בנושא הנשמה, אנחנו כן מקבלים מבתי החולים בארץ פניות לקבל חולים מונשמים שלא חולים בקורונה, על מנת לפנות מיטות לחולי הקורונה בבתי החולים, זרם החולים הולך וגובר מדי שבוע, ואנו עומדים בזה".

גם המרכז הרפואי הרצוג סגר את שעריו למבקרים. "בימים אלה ההתמודדות שלנו היא לסגור בצער רב את דלתות המרכז הרפואי הרצוג, כמו הרבה בתי חולים – אנחנו מונעים כניסת מבקרים בצורה הרמטית", מבהיר ד"ר קן. "הסיכויים של המטופלים במחלקות שלנו להידבק בקורונה מאוד גבוהים. מדובר באוכלוסיות סיכון. יש לנו מטופלים קשישים, צעירים ותינוקות עם בעיות נשימה שמחוברים למכשירי הנשמה. ולכן, אנחנו עושים כל מאמץ למנוע את התפשטות הנגיף אצלנו. זה החשש המרכזי".

ד"ר קן מצביע על תופעה שמתרחשת בבתי חולים ברחבי הארץ – מטופלים מעדיפים לוותר על טיפול רפואי, מחשש להידבקות בקורונה, מה שעלול לפגוע בבריאותם. לדברי ד"ר קן, מטופלים במחלקת השיקום "בחרו לצאת הביתה או לא להתאשפז מלכתחילה, מכיוון שהם יודעים שלא ניתן לצאת ולהיכנס", מציין ד"ר קן. "אלו מטופלים שמודעים להשלכות, והבחירה נתונה לבחירתם".

"בכל פעם שהצוות נכנס להרצוג הוא מבצע מדידות חום כמקובל", מוסיף ומתאר ד"ר קן. "אנו נוהגים בזהירות מרבית גם כשאנחנו באים במגע עם החולים, פועלים ככל שניתן למניעת הידבקויות. עד היום לא נכנס חולה קורונה להרצוג. למטופלים יש עובדות סוציאליות וצוות רפואי נרחב מאוד, אף מטופל לא סובל מזה שאין ביקורים. בהיעדר הביקורים של בני המשפחה – הצוות הרפואי עוזר ומטפל בחולים בכל רגע נתון".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר