כיכר ספרא
כיכר ספרא

יום שחור בעיריית ירושלים: החל הליך פיטורי 2,150 עובדים

בעקבות המשבר התקציבי: למעלה מ-1,000 עובדים קיבלו מכתב לקראת פיטורים. בנוסף, קבוצות הספורט בעיר קיבלו הודעה על קיצוץ גדול בהקצבות

פורסם בתאריך: 3.1.18 18:22

החלו פיטורי 2,150 עובדים בעיריית ירושלים. למעלה מ-1,000 עובדים יקבלו עד סוף היום מכתב לקראת פיטורים, ונכון לשעה זו נשלחו כבר 600 מכתבים בעירייה בהם: 317 עובדי תברואה, 64 עובדי השיטור העירוני, 160 עובדי טיפות חלב, 18 עובדי רשות התעסוקה, 21 עובדי רשות הקליטה, 11 עובדי הנהלה ופיתוח ועובדים מאגפים נוספים. כ-400 מכתבים נוספים נמצאים בשלבי עבודה.



ל"כל העיר" הגיע מכתב לקראת פיטורים של עובד סוציאלי בעירייה, שפועל בקרב ציבור הקשישים בירושלים. במכתב נכתב בין השאר כי "לצערנו הרב, עקב היעדר סיוע תקציבי מספק מהמדינה, והמשמעויות התקציביות הנגזרות מכך, אשר משמעותם בין היתק הפסקה מידית של פעולות תרבות, חינוך ופנאי של שירותים חיוניים המסופקים על ידי העירייה ובכלל זה טיפת חלב, שירות קליטה, שירות התעסוקה, צמצום השיטור והפיקוח העירוני, קיצוץ משמעותי בקרב שירותי התברואה ועוד, אין מנוס מנקיטה בצעדים מערכתיים מידיים הכוללים בין היתר צמצום במכצבת כוח האדם בעירייה, לרבות באגף הרווחה אליו הנך שייך".

מתוך הודעה לקראת הליך פיטורים שנשלח לעובד סוציאלי העובד מול ציבור הקשישים בירושלים

מכתב לקראת הליך פיטורים, שנשלח לעו"ס קשישים

ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)

ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)


 

הליך הפיטורים, שעליו החליט ראש העיר ניר ברקת, החל בעקבות המשבר התקציבי של ירושלים – וזאת כשברקע העימות בין ברקת לבין שר האוצר משה כחלון (כולנו). "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בפרנסתם של למעלה מ-2,000 משפחות ירושלמיות", מסר ברקת. "אני אמשיך להילחם למען ירושלים ואעשה הכל על מנת לפתור את המשבר ולעשות כמיטב יכולתי על מנת  למנוע את השבתת העיר. כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור המשבר".

מהעירייה נמסר כי "במסגרת תכנית החירום הוחלט בין השאר על קיצוץ של 65 מיליון שקל בתקציב מינהל החינוך שמשמעותו ביטול תכניות חינוכיות, ביטול התמיכה בצהרונים ועוד; קיצוץ של 70 מיליון שקל במינהל תרבות שמשמעותו ביטול כל אירועי התרבות בחודש, קיצוץ תמיכות במוסדות תרבות, באגודות ספורט, בתנועות נוער, במינהלים הקהילתיים, בצעירים ובתיירות; קיצוץ של 35 מיליון שקל ברווחה שמשמעותו ביטול עשרות משרות של עובדים סוציאליים, סגירת טיפות החלב בעיר, ביטול תמיכות לעמותות רווחה וסיוע לנזקקים, סגירת רשות הקליטה ורשות התעסוקה; קיצוץ של 65 מיליון שקל במינהל תפעול שמשמעותו פגיעה קשה בניקיון העיר, פיטורי מאות עובדי ניקיון ותברואה, צמצום תחזוקה בגני המשחקים, ביטוח אבטחת צהרונים, ביטול השיטור העירוני".

בתוך כך, העירייה כבר הודיעה השבוע על קיצוץ תקציבי לפעילויות ספורט ותרבות, בהם גם קיצוץ משמעותי למוסדות תרבות ולאגודות הספורט. כך, אגודות הספורט בעיר קיבלו מייל מהעירייה שמודיע על קיצוץ רוחבי של 2.5 מיליון שקלים.

מבית"ר ירושלים נמסר כי "לא הגיע לפתחנו דבר בנודע לקיצוץ כזה או אחר ולכן אין לנו מה לומר".

הוראות מלמעלה? טביב (צילום: שרון בוקוב)

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

בהפועל קטמון מציינים כי החלק היחסי של הקבוצה יהיה קיצוץ של כ-300 אלף שקלים לערך. המנכ"ל, אורי שרצקי ל"כל העיר" "הקיצוץ הוא משמעותי עבורנו".

לא סיפק את הסחורה? שי אהרון (צילום: אורן בן חקון)

שי אהרון (צילום: אורן בן חקון)

גורם בהפועל ירושלים בכדורגל טוען: "התקבל מייל על קיצוץ, וכמובן שהקיצוץ משמעותי מאוד לאגודה כמו הפועל שהיא ענייה ממילא. אנחנו מאמינים שבסופו של דבר הקיצוץ לא יתממש".

יוסי סאסי (צילום: עידו צימרמן)

יוסי סאסי (צילום: עידו צימרמן)

בהפועל ירושלים בכדורסל מציינים כי "ללא ספק הקיצוץ התקציבי יביא לפגיעה משמעותית ביכולת של כלל מחלקות הנוער, וכפי הנראה של חלקן מאגודות נוספות בעיר, להמשיך ולהתקיים".

רוצה את הכרטיס ליורוליג - אורי אלון (צילום: ניר קידר)

אורי אלון (צילום: ניר קידר)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גרוע וחמור מאוד!!
    חייבים להתעורר בממשלה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עיריית ירושלים צריכה להתחיל לגבות ארנונה מאזורים מסוימים שבסמכותה שלא משלמים אפילו שקל אחד, שיקצצו בעובדים שכל תפקידם זה רק להופיע לעבודה, ושיתחילו לפטר קודם כל פקחים. גרעונות נוצרים מניהול כושל, להתחיל לחשוב על העירייה כמו עסק. ברקת גרוע לירושלמים, לאזרח הקטן, כל מה שעשה בעיר זה למטרת show בלבד. בטוח לנהל עיר זה לא קל, אבל גם לא צריך להתפשר על גרוע. הבא בתור !!!! נקווה שיהיה יותר טוב

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הממשלה חייבת להתערב וגם דחוף מבקר המדינה להבין איך נולד המשבר הזה ומדוע העובדים והציבור צריכים לשלם על זה

  4. אזרחית

    הרבה בעיות עושה הכחלון הזה.."כבש" את הכיסא באוצר הוא שבע ואחרים צריכים לקבל מכתב פיטורין..התנהלות כושלת!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר