ראש העיר משה ליאון, סגנית ראש העיר חגית משה, יהודה פרוידיגר (צילום: הבית היהודי בירושלים)
ראש העיר משה ליאון, סגנית ראש העיר חגית משה, יהודה פרוידיגר (צילום: הבית היהודי בירושלים)

הקואליציה החדשה בראשות ליאון: חגית משה תכהן כסגנית ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה ותחזיק בתיק החינוך

אמש, שני, חתמו סיעת הבית היהודי בירושלים על הסכם קואליציוני עם ראש העיר משה ליאון: יושבת ראש הסיעה חגית משה תכהן כסגנית ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה ותחזיק בתיקי החינוך, קהילות ומשפחות צעירות; מס' 2 בסיעה יהודה פרוידיגר יחזיק בתיקי צמי"ד, הגיל השלישי ותנועות הנוער למשך חצי קדנציה

פורסם בתאריך: 11.12.18 08:46

אחרי אלישע פלג, ראש העיר משה ליאון חתם על הסכם קואליציוני שני עם סיעת הבית היהודי בירושלים. אתמול, שני בלילה, חתמו סיעת הבית היהודי בירושלים-האיחוד הלאומי על הסכם קואליציוני עם ראש העיר משה ליאון.

לפי ההסכם יו"ר הסיעה חגית משה, תכהן כסגנית ראש עיר במחצית הראשונה של הקדנציה – במשך שנתיים וחצי. משה תחזיק בתיק החינוך ובתיק קהילות ומשפחות צעירות. כמו כן, חבר המועצה ונציג האיחוד הלאומי יהודה פרוידיגר יחזיק בתיק צמי"ד, תיק הגיל השלישי ובתיק תנועות הנוער למשך חצי קדנציה בהתאמה.



"הודות להכפלת כוחנו בבחירות האחרונות כעת הציונות הדתית בעיר תהיה מיוצגת כראוי במועצת העיר", מציינת משה. "ראש העיר משה ליאון רואה בנו שותפים בכירים בקואליציה מה שמתבטא בתיקים משמעותיים. כפי שהבטחנו, הבית היהודי יביא את בשורת הדיור באמצעות בנייה בירושלים כולה – המזרחית והמערבית. יחד עם ראש העיר נפעל מול הגופים הממשלתיים להסרת החסמים השונים על מנת לקדם בנייה בגבעת המטוס, בדגש על בנייה לזוגות צעירים".

סגן ראש עיר זהו מינוי נחשק. שכר היסוד החודשי של כל אחד מסגני ראש העיר, שמונה בסך הכל, עומד על 31,389 שקלים, וזאת לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים הנקבע בהתאם לכך שירושלים היא העיר עם כמות האוכלוסייה הגדולה ביותר בארץ. בחוזר המנכ"ל מצוין כי לכל אחד מהסגנים מגיע לשכה הכוללת עוזר/ת אישי/ת במשרת אמון, מנהל/ת לשכה ומזכיר/ה.

חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים (צילום: יח"צ)

חגית משה, יו"ר הבית היהודי בירושלים (צילום: יח"צ)

פרוידיגר מוסיף ואומר: "כעת, זה ברור. לא מדובר בהבטחת בחירות אלא בהסכם מחייב. יחד עם ראש העיר התחייבנו לקדם ולפתח ולהקים בתי כנסת, במקומות ובשכונות בהן קיים חוסר בבתי כנסת לאוכלוסייה המבקשת זאת ובפרט שכונת חומת שמואל. כמו כן, אפעל להגדלת התקציב והיקף הפעילויות לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים".

ראש העיר ליאון אומר: "זהו צעד שמסמל את שותפתי ארוכת הדרך עם הבית היהודי והציונות הדתית. אני סבור כי זוהי התחלה של עבודה שתתרום רבות ותחזק את הציונות הדתית והבית היהודי בירושלים. חגית משה היא שותפה בכירה בקואלציה, אני שמח ומברך על כניסתה וכניסת חברי המפלגה, וסבור כי נעבוד יחד בשיתוף פעולה מלא".

כפי שפורסם אתמול, שני, ב"כל העיר", ההסכם הקואליציוני הראשון שנחתם היה מול יו"ר סיעת הליכוד-ירושלים אלישע פלג. במסגרת ההסכם פלג יכהן כסגן ראש העיר במחצית הראשונה של הקדנציה – במשך שנתיים וחצי, והוא יחזיק בתיק הספורט ובתיק החירום והביטחון.

מה הלאה? ככל הנראה ליאון ימנה שני סגנים מטעם סיעת ש"ס, שתמכה בליאון והלכה איתו לאורך כל הדרך, ועוד שני סגנים מסיעת דגל התורה, שגם היתה חלק משמעותי מבסיס הקולות בבחירות לראשות העיר.

כמו כן, ככל הנראה אריה קינג, מסיעת מאוחדים, צפוי להתמנות לסגן ראש עיר לתקופה של חצי קדנציה.

ומה קורה עם התעוררת בראשות עופר ברקוביץ? בינתיים, המשא ומתן של ליאון מול ברקוביץ תקוע. בהתעוררות מעוניינים להיכנס לקואליציה המתגבשת, אך מבחינתם מספר הסגנים צריך להיות תואם למפתח הקואוליציוני, לפיו התעוררות מגיעה לליאון כגוש אחד של תשעה מנדטים (שבעה התעוררות יחד עם יוסי חביליו ויהודה בן יוסף). בהתעוררות לא יקבלו הצעה נמוכה ממינוי שני סגנים, כאשר השאיפה היא מבחינתם לקבל שני סגנים וחצי. כמו כן, בהתעוררות מצפים לקבל תיקים משמעותיים, ביניהם, תיק הפיתוח הכלכלי וחלק מסוים מתוך תיק התכנון והבנייה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר